Behaviorálna diagnostika
Na to, aby sme vedeli, aké ciele máme konkrétne dieťa učiť, potrebujeme
zmapovať, ktoré zručnosti ovláda spoľahlivo a na nich postaviť ďalšie
kroky v rozvoji.
Hlavné ciele sú potom rozložené na čiastkové, jednoduchšie kroky.
Nikdy nepodceňme ich dôležitosť!
Tak v každom bode intervencie vieme, kam chceme s dieťaťom smerovať.
Behaviorálna diagnostika obsahuje:
- pozorovanie dieťaťa v prirodzenom prostredí (bežné a problematické situácie), analýza správania a premenných v prostredí
- rozhovor s rodičom (vstupný dotazník) pre zistenie viac informácií o bežnom fungovaní dieťaťa v rodine a mimo nej
- hodnotenie aktuálnej úrovne zručností a bariér pre učenie prostredníctvom manuálu VB-MAPP (Verbal Behavior Milestones Assessment and Placement Program), prípadne iný diagnostický nástroj podľa potreby a úrovne študenta
- štúdium správ od iných odborníkov s ich odporučeniami na rozvoj dieťaťa (ak sú k dispozícii)
- plán rozvoja pre akvizíciu nových zručností